Dlaczego wysoka pozycja w Google jest tak istotna dla firmy?

W Internecie są miliony różnych stron, ale tylko te znajdujące się na pierwszych stronach wyszukiwarki mogą odnotować zwiększony ruch, czyli nieprzeciętną liczbę odwiedzających. Pozycja w Google jest obecnie bardzo ważna i od niej w dużej mierze zależy to, czy dana witryna będzie rozwijalna, chętnie odwiedzana i będzie na siebie zarabiać. Wysoka pozycja w wyszukiwarce internetowej przekłada się na realne zyski, jest niezwykle istotna dla rozwoju firmy. Można śmiało powiedzieć, że jest to jedna z najważniejszych form promocji. Obecnie jest tak, że jeśli nie ma jakiejś firmy w Internecie, to wręcz nie istnieje.

Masz witrynę? Zadbaj o to, aby znalazła się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania

Posiadanie własnej strony internetowej jest dopiero wierzchołkiem góry lodowej. Może ona zniknąć w odmętach Internetu zważywszy na ogromną konkurencję, która każdego roku się stale powiększa. Nie można zaistnieć w Sieci i zwiększyć swojej rozpoznawalności bez zainwestowania w promocję. Reklama jest dźwignią handlu i każdy przedsiębiorca powinien o tym doskonale wiedzieć. Jedną z najpopularniejszych i bardzo skutecznych form promocji jest pozycjonowanie. Wbrew pozorom nie jest to związane z koniecznością ponoszenia dużych kosztów. Ważniejsze jest to, aby działania seo były prowadzone przez doświadczonego specjalistę i to długotrwale. Wyniki pojawiają się dopiero po jakimś czasie.

Internauci poszukują informacji na temat firmy, produktów i usług właśnie w Sieci. Do lamusa odchodzą gazety, radio czy telewizja. Znacznie łatwiej, szybciej i wygodniej jest sięgnąć po urządzenie mobilne i wystukać w wyszukiwarce konkretną frazę kluczową. To właśnie dzięki wyszukiwarkom internetowym można błyskawicznie znaleźć interesujące nas treści. Należ jednak dodać, że za najbardziej zaufane strony, które najlepiej pasują do szukanych słów kluczowych, są te znajdujące się w pierwszej dziesiątce w wynikach wyszukiwania. To one są najczęściej odwiedzane. Wysoka pozycja w google przekłada się na zwiększenie świadomości istnienia marki, co wpłynie korzystnie na renomę firmy.

Poza wysoką pozycją w Google innym ciekawym sposobem na zwiększanie świadomości marki i docieranie do nowych odbiorców jest skuteczne prowadzenie fanpage na Facebooku, ale to temat na zupełnie inny artykuł.