Sygnały rankingowe Google’a III

Dawno nie zastanawialiśmy się nad czynnikami, wpływającymi na pozycję witryny, prawda? Pora nadrobić zaległości i rozszerzyć swoją seo świadomość o kolejne sygnały trafności. Bez przedłużania i za długich leadów. Do dzieła!

Prędkość wczytywania strony

Dotarliśmy już do właściwej optymalizacji. Co do prędkości wczytywania strony: wielu uważa, że JESZCZE nie jest to czynnik rankujący. Ale prędzej czy później będzie, możemy być pewni. Jeśli strona ładuje się za wolno, ma to negatywny wpływ na współczynnik odrzuceń. Internauci są niecierpliwi. Nie każmy im czekać.

Unikalna treść

Bez unikalnej treści daleko nie zajedziemy. Unikalna = niewystępująca na żadnej innej stronie. I znowu rzecz, której nie napiszą wam nigdzie indziej: unikalny tekst można powielać zmieniając 20-30% treści. Wtenczas nadal będzie unikalny. Oczywiście nie róbcie tego na firmowym blogu. I nie mówcie nikomu, że Wam powiedziałem.

Rel=Canonical

Sposobem na uniknięcie duplikatów treści jest rel=canonical. Większość seowców go nie lubi i wierzcie mi, ma ku temu powody. Chociaż zastosowanie tagu jest bardzo proste, to w praktyce bywa to dość problematyczne i wymaga tęgiej rozkminy. Omówię ten temat w przyszłości.

Optymalizacja obrazków i zdjęć

Rzecz kompletnie ignorowana przez wielu webmasterów. Jest tak: obrazki na Twojej stronie muszą być równo przycięte do strony ORAZ przejechane jakimś kompresorem, np. Krakenem. Idealnie jeśli dany element graficzny waży nie więcej niż 100kb. Czasami trudno to osiągnąć, bez utraty jakości, ale warto próbować.

Aktualizowanie treści

Bardzo prosty i skuteczny seo-hack. Google lubi, jak poprawiasz swoją stronę, szczególnie zamieszczone na niej treści. Nawet drobne zmiany, takie jak poprawa przecinków, czy zmiana struktury zdania mają pozytywny wpływ na seo. Ale to nie wszystko. Można też stare artykuły okolicznościowe (np. dotyczące świątecznej promocji) zaktualizować tak, by pasowały do tegorocznej kampanii. Spróbujcie sami, polecam – SEO Przyjazny.

Częstotliwość aktualizacji

Istnieje w branży odwieczny spór między zwolennikami częstych i drobnych aktualizacji a rzadszych, ale większych. Temat rzeka, nie będę się spierał, ani podawał wam wyniku własnych testów. Jedno jest pewne: witryna musi puchnąć, zwiększać swoją objętość i odświeżać się. Tyle.

Słowa w nagłówkach H2, H3

Dają mniejszego kopa niż H1, ale nie można o nich zapominać.

Kolejność słów kluczowych

Standardowo: im wcześniej pojawia się kw (keywords) tym jest ważniejsze. W przypadku gabinetu stomatologicznego w Opolu – warto w pierwszym akapicie wymienić frazy “dentysta” bądź “stomatolog Opole“.

Jakość linków wychodzących

Linki ze stron o wysokim autorytecie wysyłają Google’owi sygnały o jakości strony. Czym są „strony o wysokim autorytecie”? Tego nie wiem nawet Chuck Norris.

I tak oto omówiliśmy kolejne sygnały trafności Google’a. Jak widać wiele zasad, o których już wspomnieliśmy w poprzednich artykułach, ma zastosowania do różnych czynników rankujących (chociażby kolejność). Do przeczytania w przyszłym tygodniu!