Kampanie dla e-sklepu w Google Ads

Jeżeli masz swój sklep internetowy i próbowałeś różnych form marketingu internetowego, to na pewno słyszałeś o reklamie w Google. To dosyć obszerny temat w promowaniu sklepu internetowego, ponieważ dostępnych jest wiele typów kampanii od reklam tekstowych, dynamicznych reklam w wyszukiwarce po reklamę produktową w Google Shopping czy też kampanie dynamicznego remarketingu. Z dużym prawdopodobieństwem chociaż jeden z tych typów kampanii. 

Kampanie Google Shopping (Zakupy Google) dają możliwość promowania sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. To obecnie najbardziej popularny typ kampanii reklamowej w Google Ads dedykowany dla sklepów internetowych. W tym typie kampanii reklamowej wyświetlane są reklamy produktowe, które składają się ze zdjęcia, tytułu oraz ceny. Z kolei reklamy tekstowe są świetnym uzupełnieniem i zapewniają zwiększenie zasięgu i ruchu generowanego przez kampanię. 

Dosyć istotne są również działania remarketingowe dlatego nie zapomnij o utworzeniu kampanii dynamicznego remarketingu. Dzięki temu użytkownicy zobaczą reklamy produktów, które wcześniej przeglądali w Twojej witrynie. Z kolei inteligentne kampanie Google Shopping korzystają również z dobrodziejstw remarketingu, zapewniając wysoką skuteczność prowadzonych działań marketingowych.

Wykorzystaj kupon na pierwszą kampanię Google Shopping

Dopiero zaczynasz swoja przygodę z Google Ads? Jeżeli wcześniej Twoja strona internetowa nie była promowana w Google Asa to możesz wykorzystać bezpłatny kupon na pierwszą kampanię w Google. Bezpłatny kupon Google Ads na pierwszą kampanię reklamową Twojego biznesu pozwoli Ci zorientować się jakie jest zainteresowanie usługami, które oferujesz i jakie frazy możesz wybrać np. do pozycjonowania stron. 

Czy warto reklamować się na słowa brandowe w Google? 

To czy warto promować swój biznes na słowa z nim związane jest odwiecznym pytaniem zarówno agencji reklamowej, freelancera Google Ads jak i właścicieli firm. Należy podejść do tego tematu indywidualnie. 

Jeżeli na zapytania związane z naszym brandem, aktualnie promuje się konkurencja i nie jesteśmy w stanie porozumieć się z konkurentami, aby zaprzestali takich działań to brak emisji naszych reklam wydaje się być złą decyzją. Należy wówczas przeprowadzić kampanię w taki sposób, aby jak najniższym kosztem zapewnić odpowiednią ekspozycję reklam na słowa brandowe. Bardzo często prowadząc skuteczną kampanię brandową możemy sprawić, że konkurentów nie będzie stać na pokazywanie się z reklamami na naszym brandzie. Przede wszystkim trzeba stworzyć bardzo dobrą strukturę kampanii, zawierającą słowa i reklamy dopasowane do naszej strony docelowej. Do tego należy dodać szereg innych funkcjonalności, np. rozszerzenia linków do podstron, rozszerzenia połączeń, cen, promocji, itp. 

W przypadku, kiedy na naszym brandzie nie widać żadnego konkurenta, a w analizie aukcji widać, że od miesięcy nikt nie próbował wyświetlić się na słowa związane z brandem – warto rozważyć ograniczenie lub całkowite wyłączenie takiej kampanii. Jednak trzeba kontrolować to, ponieważ konkurencja nie śpi i w każdej chwili może rozpocząć emisję reklam na nasze słowa brandowe.