Jak dobierać słowa kluczowe w kampaniach Google Ads

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe pomogą Ci skierować na swoją stronę osoby, które właśnie szukają Twojej usługi lub produktu. Dobrze zaplanowane – przyciągną właściwych klientów i wygenerują sprzedaż. Źle dobrane, albo nietrafione, wygenerują bezwartościowy ruch.

Jak zaplanować dobór słów kluczowych?

Słowa kluczowe muszą się odnosić do treści strony

Planując konkretne słowa kluczowe skup się na takich, które mają bezpośredni związek tematem strony i znajdują się również w treści, do której prowadzi reklama.

W treści strony z ofertą znajdziesz całkiem sporo słów, które możesz wykorzystać w reklamie AdWords. Zwróć uwagę, aby były jak najbardziej zbieżne z słowami, które mogą być wpisywane w wyszukiwarce.

Na podstawie opisu zawartego na stronie i wyciągniętych z nich słów możesz oprzeć swoje kampanie reklamowe. Przetestuj różne warianty, aby dowiedzieć się które słowa przyciągają najbardziej wartościowy ruch.

Od ogółu do szczegółu

W wielu przypadkach istotnym będzie, aby nie targetować reklamy poprzez słowa kluczowe zbyt szeroko. Jeżeli Twoim słowami kluczowymi będą np. „keratynowe prostowanie Opole” czy “kancelaria prawna Opole“, to możesz uzyskać dużo wejść, ale może się też okazać, że gros odwiedzających nie znajdzie tam tego, czego szuka. Dlatego możesz przetestować wyniki, które da zawężenie słów. Na przykład „buty męskie Nike”. Kolejny przypadek to wpisanie konkretnego modelu obuwia.

Jeżeli wiesz, że w danym okresie jakiś produkt będzie popularny, bo przykładowo producent reklamuje się w telewizji, warto sprawdzić czy uda się uzyskać zwiększony ruch na konkretne frazy związane z tym wybranym produktem.

AdWords to bardzo elastyczna platforma, a testowanie różnych wariantów może odbywać się szybko i małym kosztem.

Należy też pamiętać, że jedno nie wyklucza drugiego. Możesz prowadzić kampanię ogólną, a przy okazji promować wybrane produkty i usługi.

Można oczywiście próbować na własną rękę, ale więcej korzyści przyniesie zdecydowanie się na usługi ekspertów Google Ads (AdWords).

Negatywne słowa kluczowe

W ustawieniach reklam w Google możesz tworzyć listę słów i fraz, na które nie chcesz targetować reklamy. To pomocne narzędzie pozwoli Ci uniknąć mało wartościowego ruchu i kliknięć w reklamy. Skoncentruj się na tych słowach, które przynoszą największą konwersję i sprzedaż.

Przydatnymi narzędziami będą tu na przykład Planer Słów Kluczowych i Google Trends.

Pierwsze pomoże Ci dobrać odpowiednie słowa, a dzięki drugiemu możesz sprawdzić czego ludzie szukają w Google i jakich słów używają.