Pozycjonowanie w grodzie Kraka

Kraków to najliczniej odwiedzane przez zagranicznych turystów polskie miasto. Wynika to niewątpliwie z jego niepowtarzalnej aury. I nie chodzi tu tylko o legendy o smoku wawelskim i mężnym Szewczyku Dratewce, lecz również o klimat starożytności, który unosi się nad zabytkowym grodem. Stolica Małopolski z jednej więc strony znana jest z historycznych budowli. Z drugiej zaś także z nowoczesności, której sztandarowym przykładem są muzeum sztuki współczesnej MOCAK oraz liczne agencje interaktywne specjalizujące się w pozycjonowaniu stron internetowych. Przyjrzyjmy się więc temu miastu kontrastów.

Pozycjonowanie lokalne u stóp Wawelu

Jakie miejsce uznajemy w Krakowie za ikoniczne? Można by wymienić ich co najmniej kilka, niemniej pierwszym, jakie przychodzi do głowy, jest oczywiście zamek królewski na Wawelu. U jego podnóża, jak głoszą archaiczne opowiastki, żył podobno smok – stąd też określany jest mianem “smoka wawelskiego”. On to, jak przystało na żarłoczną i bezwzględną bestię, terroryzował okolicznych mieszkańców, a szczególne upodobanie znajdował w pożeraniu dziewcząt oraz zwierząt hodowlanych. I to go w końcu zgubiło, lecz jest to temat na odrębną historię. W każdym razie i dziś Kraków ma swojego smoka (nie mylić ze smogiem, który również zadomowił się w owym mieście królów) w postaci dość realistycznej rzeźby. Znajduje się on, oczywiście nieopodal zamku wawelskiego. Ta majestatyczna warownia stanowi miejsce ostatniego spoczynku wielu wybitnych polskich monarchów i wodzów. Wśród nich wieczny swój sen śnią między innymi Władysław Łokietek, Kazimierz Wielki, Władysław Jagiełło czy Józef Piłsudski – choć, co ciekawe, serce tego ostatniego spoczęło na wileńskim cmentarzu Na Rossie. 

Najlepsze agencje SEO w Krakowie

I w takiej to atmosferze przyszło pracować licznym pozycjonerom. W Krakowie bowiem znajduje się przynajmniej kilka uznanych agencji zajmującej się internetowym marketingiem. Łatwo je znaleźć poprzez wpisanie w wyszukiwarkę frazy: “TOP 5 najlepszych agencji SEO w Krakowie”. Choć ich siedziby mieszczą się w tym mieście, to jednak specjaliści ci nie zajmują się wyłącznie pozycjonowaniem stron lokalnych klientów (choć i tym się trudnią, tworząc na swych firmowych stronach landingi w rodzaju: “Pozycjonowanie Kraków”). Pracują bowiem także dla klientów wywodzących się z innych stron Polski. Dotyczy to również agencji SEO z innych naszych miast. W erze Internetu (rozpowszechnionej cyfryzacji społeczeństwa) nie napawa nas ten fakt jakimś przesadnym zdziwieniem.

Czym się zajmują krakowskie agencje SEO?

Jeśli szukamy jakichś usług czy produktów, to gdzie to robimy? Zdarza się, że pytamy znajomych, którzy mogą nam w tej kwestii doradzić, niemniej przeważnie bez chwili zastanowienia korzystamy z wyszukiwarki Google, która równie szybko udziela nam odpowiedzi nawet na najbardziej nurtujące kwestie. Liczą się z tym przedsiębiorcy, którzy, by nie wypaść z rynku kosztem obrotnej konkurencji, muszą przenieść znaczną część swej działalności biznesowej do przestrzeni wirtualnej. Ich wizytówką jest odtąd strona internetowa. Przy czym, nawet jeśli jest zrobiona bez zarzutu, na tym nie kończy się zadanie. Należy ją bowiem jeszcze wypozycjonować. Pozycjonowanie – inaczej określane jako SEO – składa się z wielu praktyk. W pierwszej kolejności specjaliści definiują słowa kluczowe dla danej strony WWW. W przypadku pozycjonowania lokalnego zawierają one w sobie zwykle nazwę miejscowości, w której działa dana firma. Jeżeli mamy do czynienia z kancelaria prawną z Krakowa, wtedy jednym z istotnych słów kluczowych byłoby właśnie “kancelaria prawna Kraków” czy też “Prawnik Kraków” bądź “Radca Prawny Kraków”. Powinny one zostać wyeksponowane na stronie głównej w postaci nagłówków o najwyższej randze (H1 i H2). Agencje SEO ponadto często dostarczają linków do pozycjonowanej domeny. Robią to w rozmaity sposób (chodzi o to, żeby odnośniki pochodziły z portali o dużym autorytecie oraz były różnorodne), na przykład poprzez marketing szeptany prowadzony na tematycznych forach internetowych lub tworzenie czy zamawianie artykułów sponsorowanych na zewnętrznych portalach. 

Te działania, kilka innych, o których nie wspomnieliśmy, a także czynniki, na które pozycjonerzy mają mniejszy wpływ (algorytmy Google’a) składają się na to, jaką widoczność w wyszukiwarce ma strona oraz jak wielu odbiorców na nią trafia z ruchu organicznego.